04 maj 2006

Tanketömning

"Aaaah!" var det första jag tänkte när jag vaknade imorse. För förutom de obligatoriska små vakenstunderna (kisspaus vid 3.15 och Darlings frukostslamrande i köket 6.55) har jag i princip sovit tio timmar! SÅ länge har jag inte sovit i ett sträck på flera månader. Visserligen var jag lite smågroggy och förvirrad till att börja med eftersom jag just drömt att jag fött bebis men inte hittade den nånstans när jag vaknade (sort of) och för mitt liv inte begrep varför. Men det är ju 100 dar kvar tills det är dags för sånt på riktigt thank you very much.

Dagen rullade på rätt bra i övrigt. Jag tog en lugn promenad i solen till busshållplatsen för att ta mej till MVC, ungefär halvvägs blev jag omkörd av en brandbil med sirenerna i fullt pådrag så Bullen blev chockskadad stackarn. Det var kanske därför hjärtljuden var något högre den här gången jämfört med de andra, hehe. Sen hade jag någon timme på mej innan jag skulle till sjukgymnasten och fixa min nacke, som jag lyckats få sådär stel igen. Det blev en sväng tvärs över Kungsholmen och en lunch vid Norr Mälarstrand på ett fik med hutlöst dyr men satans god sallad. Tänkte i mitt stilla sinne att nog är stan vacker, sommarfin, men jag är ändå rätt nöjd med tanken på att bara vara här just när den är så fin och inte hela tiden. Om bara folket här inte vore så otroligt stressade hela, hela tiden... så skulle jag kanske stå ut. Men det gör jag inte. Fast det är trevligt att kunna se de fina sidorna också, så jag inte bara tycker allt som har med stan att göra är skit. Så har det ju varit ett bra tag nu och det blir man inte direkt gladare av att känna.

Dagens negg: det är assvårt att hitta ett par schyssta mammashorts eller en kjol jag gillar.
Dagens plus: TVÅ glasspauser och middag på balkongen i solen! :)