05 april 2006

Shuhuuuuk!

Med tanke på hur frusen jag normalt är (ännu mer nu med bebis i magen som snor all värme), speciellt på jobbet där jag ofta drar på mej en värmande fleecejacka, så var det underligt att jag inte reagerade förrän sista kvarten över hur varm jag blivit. Jag satt skolös och i tunn t-shirt med feberrosor glödande på kinderna. Det blev direkt hem i säng utan att passera gå, jag som skulle tanka och uträtta lite ärenden och helst ha ätit lite lunch också.

Det är nog tur i oturen att jag har jättelåg kroppstemperatur, så inte Bullen kokar därinne.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kan bara hälsa att Örebro är rätt ställe om man gillar snö, kom en skur senast vid lunch :)

05 april, 2006 17:27  
Blogger Elisabet. said...

Stackars dig! Vi har en säng ledig på salen .., du kan få ta den platsen!

06 april, 2006 16:32  
Blogger fenix said...

Du är snäll du Elisabet... men du vet inte vad du säger! ;) Som sjuk är jag oerhört gnällig och tyck-synd-om-mig-krävande samtidigt som jag inte vill att nån ska vara alltför nära heller. Alla andra i salen skulle kräva att jag hamnade i isolation efter några timmar. :D

Febern verkar dock ha gett vika till större delen så jag hoppas den där kolan som fastnat i huvudet tar och försvinner också, innan maken vill fly. ;)

06 april, 2006 21:55  
Anonymous Anonym said...

Vad är en kola som fastnar i huvudet? Jag associerar vilt men kommer bara på läsk och kokain :)

07 april, 2006 21:34  
Blogger fenix said...

HAHHAHAAA!! Oj, det där var nog den bästa kommentaren ever :D

Kolan i detta fallet skulle eventuellt kunna tänkas vara läsken, men är mer av den där sorten misslyckat-knäckkok-på-jul-variant. :) Allt däruppe är segt och trögt och vägrar både fungera och försvinna.

Febern har lagt sej dock :)

08 april, 2006 12:55  

Skicka en kommentar

<< Home