03 april 2006

Hunger

Det är rätt irriterande att bli tokhungrig var tredje timme, när man inte för sitt liv kan komma på nåt man inte mår illa av att äta. Jag har tappat matlusten rejält, men blir ju inte mindre hungrig för det, det finns någon inuti som gör av med otroliga mängder energi för att växa, så det är bara att bita ihop och pröva sej fram.

Häromdagen när vi handlade dock så gick jag förbi disken med diverse olika lunchrätter, och blicken naglades fast vid ett paket med kroppkakor - se DET var vad Bullen ville ha, sa han! (eller hon, vi har börjat säga han för det känns konstigt och dumt att säga "den" eller "bebisen", det är ju en person liksom).

Darling kommenterade det hela med ett "det där får du äta själv" så jag tog ett mindre paket, och idag gav jag mej i kast med att göra en ordentlig lunch. Ser det inte gott ut, så säg!

Kroppkakor sjudna i lättsaltat vatten, serverad med en stor klick lingonsylt (köpesylt den här gången, all hemmagjord är uppäten för längesen) och råkost, två knäckemackor med ost och kall mjölk till - mums!!

Som bonus var jag faktiskt mätt i fyra-fem timmar. Och strax ska vi äta blåbärspaj på svärmorsplockade färska fina blåbär.

Mums! :)

3 Comments:

Blogger Elisabet. said...

Å, det är ju nästan lika gott som palt!

04 april, 2006 10:16  
Blogger fenix said...

Rödluvan, ;P
Tänkte faktiskt på din böntoast när jag la upp det här :D

Elisabet
Palt har jag mej veterligen aldrig ätit, men det är väl nästan samma sak? Så det är säkert gott :)

04 april, 2006 22:15  
Blogger Kinna Jonsson said...

Är gott, fast det inte alltid ser ut så. Man äter ju med ögongen.

11 maj, 2006 10:42  

Skicka en kommentar

<< Home