16 maj 2006

Skit också

Vi vägrade skriva papper på hus innan Darling fått skriva papper för jobbet. Hur skulle det blivit annars, om saker skitit sej så som saker kan skita sej ibland, om vi helt plötsligt blivit ägare till ett radhus för ganska mycket pengar i en stad som ligger långt bort, utan möjlighet att flytta dit och försörja oss? Dumt hade det blivit.

Fast vi har sörjt klart. Det hade varit trevligt att få bo där, men vi har redan tagit nya tag och börjat se oss om på andra ställen. Vi sitter inte i sjön, i värsta fall får det väl bli ett tillfälligt boende i ett halvår eller så, ingen panik. Och på ett sätt känns det lite skönt att få en smula andrum innan flytt och annat jobbigt, nu slipper jag stressa över att det skulle bli innan förlossningen. Inte för att det var såå jobbigt, men det är en lättnad nu efteråt.

Nu sitter jag mest och är lite smått komatos. Gissar på att jag antingen är "bara" graviditetstrött, eller så har mitt Hb sjunkit katastrofalt. Det frestar på att vara tillbaka i den där förlamande mattheten, men nu har jag iallafall en bra gissning om vad det beror på och det är lite lättare att stå ut då. Till nästa besök på MVC käkar jag leverpastejmackor och försöker vila så gott jag kan.

Idag ska vi väl kanske fira lite smått att allt är klart med Darlings jobb. För det betyder också att det nu är fritt fram att ge sej in i leken på riktigt! Nu är det inte längre bara planer, det är på gång att bli verklighet. Och vi ska flytta ut på landet, som jag längtat efter i mer än ett år nu!!

Och du Rödluvan, det finns fler riktningar än norrut och söderut... ;)

3 Comments:

Blogger fenix said...

Det är det säkert, fast där ska vi heller inte bo. Men det börjar närma sej. ;)

16 maj, 2006 19:50  
Blogger fenix said...

Cool! Jag har en egen stalker. :P
Jag är heller ingen stjärna på geografi, fast jag är en jävel på att läsa och guida från karta så jag är bra att ha med i bil.
Visste knappt var denna stad låg eller hur den såg ut för jag hade aldrig satt min fot i den innan Darlings intervju, men den känns rätt. Och den finns på kartan. ;)

17 maj, 2006 11:36  
Blogger eline said...

Falkenberg!

18 maj, 2006 14:15  

Skicka en kommentar

<< Home