17 november 2005

To be or not to be a Rex

Alltså, nånstans är nånting jävligt galet med den lille Röde. Enligt beskrivningen (som visserligen "glömt bort" att rexar är komplett galna och driver sina ägare till vansinne med jämna mellanrum) så är en rex enligt följande:
"den älskar värme och uppskattar inte vårt kyliga klimat"
Den som skrev den har inte träffat Rödfräs.
Nån har antingen glömt tala om för honom att han är rex, eller gängat honom fel.

Scen:

Snorkallt, snudd på minusgrader.

Arg Rödfräs som vill ut på balkongen.

Matte med frusna fötter som motvilligt öppnar.

Svarta katten sitter på bordet i solen och skakar på huvudet åt den galna varelsen som nöjt sitter i frysen på balkongen i en kvart.

Vår lilla soldyrkare.
Han kommer trivas bra i Norrland den lille lurvern.

5 Comments:

Blogger Elisabet. said...

Underbar bild! ¨
Underbara ord du har skrivit på min sida. Alldeles varm inuti är jag. Tack och kram. Elisabet

17 november, 2005 20:42  
Blogger fenix said...

Ja, så småningom. :) (I mitt fall blir det dock en flytt tillbaka till Norrland ;))

Detta trots att Darling senast idag ville flytta till Karibien eller möjligen Kalifornien. Nya Zeeland gick också an. Tji får han!

20 november, 2005 18:23  
Blogger fenix said...

Nedre, men ändock Norrland. Att bo ännu högre upp där det finns mer snö och riktig vinter tilltalar mej.

En del envisas ju med att jag fortfarande väldigt mycket bor där, du också för den delen. Gränsen går inte ovanför Uppsala, mer utanför tullarna. Men det är bara riktigt inbitna fjollträskaresom påstår sånt. ;)

22 november, 2005 12:14  
Blogger fenix said...

Hehe, nope. :)

22 november, 2005 17:59  
Blogger fenix said...

Uhm, jag har för mej det, å andra sidan kan jag minnas fel. Min hjärna kopplar lite som den vill ibland. :)
Men om du bor i riktiga Norrland nu, så har jag fel och då är det förstås mkt möjligt att vi kommer bo i samma stad så småningom. :)

22 november, 2005 22:40  

Skicka en kommentar

<< Home