07 november 2005

...

Har egentligen massor att blogga om, många saker som ska ner på papper (eeh... ja ett digitalt sådant då) så jag kan få bort dem ur huvudet och tänka på annat istället, saker som för allt framåt istället för att stötas och blötas till jag blir helt matt bara av att finnas. Lite som tidigare i höstas, fast ändå inte. Men jag har kommit in i en fas jag tänker dra nytta av - efter att ha klarat körkortet har jag fått massor av kraft och liv och får saker gjorda! Så jag kämpar med att få ordning på kaoset i hemmet, både inredningen och vardagssysslorna.

En sedan länge efterlängtad ommöblering blev äntligen av. Att få undan en maskin tvätt, ett badrum städat, rent på diskbänken och nytt sänglinne betyder också mycket i fråga om välmående. Perfektionism till den grad att jag är handlingsförlamad hjälper liksom inte min rehabilitering. Men det är väl ytterligare en av de saker jag måste lära mej hantera - att allt inte behöver vara perfekt. Det vore dessutom dumt att inte passa på innan jag faller ner i letargin igen, som jag vid det här laget vet kommer efter en sån period.

Å andra sidan, om jag tog det lite lugnare under mina bra perioder kanske jag inte blir så trött efteråt?

Man vet aldrig.