30 oktober 2005

Här är mitt badrumsskåp

Ögonmakeup remover: Clinique Take the day off
Dagkräm: Shiseido Day essential moisturizer
Nattkräm: Lumene Age-defying night care
(jag börjar ju bli gammal!)
Rengöring: Lancôme Clarifiance
Ansiktsvatten: Clinique Clarifying lotion
Ansiktsskrubb: Clinique Exfoliating Scrub
(Hmm börjar vi ana ett tema?)
Ansiktsmask: Cinique Deep cleansing emergency mask
(inköpt för extrem stresshy veckan innan bröllopet... emergency = hell yeah!) Budgettuben bredvid är L'oréal (fransmän o deras jävla streck) Pure Zone. (It sucks!)

Andra godisbitar man kan hitta är Shiseido Soothing spray, Darphin Vitalskin creme, Darphin Soothing gel, MOP Pear lotion och diverse plock från Victorias secret garden och Bath & Body works. När det gäller godis-krämer kan ingen klå jänkarna. :)

Underlag: Make up store puderfoundation och Cover all mix
Mascara: Diorshow
Eyeliner: Kanebo
Ögonskugga: Make up store
Läppglans: Juicy tubes
Läppbalsam: Elizabeth Arden 8 hour cream, fast Lypsyl duger också
(Men det där vet ni ju redan ;) har jag skrivit om här)

Doft: Max Mara
(Doftar som solvarma jordgubbar, mmmmm!)


Alltså det låter ju som om jag är värsta beauty queen-offret, men sanningen är att jag sällan varken mejkat mer än mascara & eyeliner eller ens smort in huden. Jag har aldrig behövt. Men efter min extrema vitaminbrist har jag blivit tvungen, och inget annat än ordentliga grejer funkar. Nu har jag avancerat till att smörja ansiktet varje dag om jag inte vill se ut som pergament eller känna det som om jag spricker, faktiskt ha på nattkräm, göra masker och djuprengöring ibland och använda riktiga rengöringsprodukter för att ta bort mejk. Till skillnad från min gröna ungdom då jag bara använde tvål och vatten. Jag hör er skrika i ren fasa ända hit, hahaha.



Efter inspiration från Lipgloss Bitch och ytterligare en rastlös kväll