27 oktober 2005

Lyckad morgon

Idag har jag ju förresten klarat av två premiärer! Eller tre, om man räknar med att vakna innan tio. ;)

1. Jag har kört bilen ensam. I rusningstrafik. På E4. Utan att dö eller ens bli stressad.

2. Jag har hämtat lite grejer på jobbet. Hälsat på några kollegor. Pratat med chefen. Utan att dö eller kräkas.

Bestämde mej igår när vi kom överens om att jag skulle ha bilen idag. Om jag ändå skulle skjutsa Darling till pendeln på morgonen kunde jag ju faktiskt lika gärna passa på att utnyttja den. Mitt passerkort är spärrat eftersom det är så längesen jag var på jobbet, så jag behöver ha nån som släpper in mig och kan inte smita in på en helg. Otroligt nog kunde jag faktiskt sova, om än rätt lite (Jag ska lägga mej en stund nu istället, ska ju köra mer sen och behöver vara pigg då).

Jag förvånade min kollega med att dyka upp i garaget i bil. Det var roligt. Sen liftade jag med honom in till ett tomt kontor och pustade ut för att jag fick en mjukstart. Chefen var inte riktigt vaken men kom på efter en stund att jag ju inte haft körkort tidigare, ha ha ha. Det var roligt. Fick också hälsa på min vikarie som verkar vara en guldklimp! Det var nästan roligast för det är skönt att de hittat nån som har båda fötterna på jorden. Sen var jag svettig och darrhänt och bestämde mej för att det var dags att åka hem och vara nöjd. Nästa steg är att komma på fika och träffa fler. Och steget efter det att gå på julfesten, men då är Darling med som moraliskt stöd.

Jag ser faktiskt fram emot det. Nåt jag inte ens i mina vildaste fantasier kunde tro för några veckor sen. Bara vi tar det lugnt med allt, så kommer det gå bra. Jag har fortfarande kontroll. Jag lyssnar fortfarande på mej själv. Bara jag kommer ihåg att fortsätta med det så kommer allt bli bra.