16 oktober 2005

Mitt liv: en snabbkurs

FÖR 10 ÅR SEN:
1. Tog jag studenten och flyttade in i min första egna lägenhet
2. Fick jag jobba hos den första av mina yrkesförebilder
3. Var jag ung och naiv och hade "the time of my life", trodde jag :)

FÖR 5 ÅR SEN:
1. Gick jag från flickvän till sambo till gemensaminköpt bostadsrätt under loppet av ett år (är det rätt så är det!)
2. Fick jag min första fasta anställning
3. Slutade jag med p-piller och gick upp tjugo kilo i vikt på några månader (Nej, inte normalt)

FÖR 3 ÅR SEN:
1. Flög vi ballong över Stockholm i sommarkvällen
2. Trodde jag att jag skulle dö en natt och Darling fick ringa ambulansen (mitt första gallstensanfall)
3. Började jag röka igen för att dämpa stressen jag kände på jobbet (och slutade smart nog igen efter ett år)

FÖR 1 ÅR SEN:
1. Åkte vi på den stora bröllopsresan
2. Sade jag upp kontakten med min mamma för att jag inte orkade ta mer skit
3. Slog jag pannan blodig mot den berömda väggen, utan att varken fatta eller ge upp

FÖR 1 MÅNAD SEN:
1. Blev vi gudföräldrar åt Vännernas dotter
2. Accepterade jag äntligen sjukskrivning på heltid och insåg att det var mitt enda återstående val
3. Klarade jag med bra marginal teoriprovet för B-körkort!

IGÅR:
1. Städade jag äntligen balkongen inför vintern
2. Tvättade jag två maskiner tvätt och vattnade blommorna
3. Poppade jag en stor skål popcorn och tittade på film

IDAG:
1. Började jag storstäda köket och omorganisera i skåpen
2. Suktade jag efter fina julsaker i Ellos julkatalog, lite efter julmys och mycket efter riktig vinter
3. Är jag inte lika ung längre och absolut inte lika naiv men fortfarande något godtrogen

IMORGON:
1. Hoppas jag ha kvar orken så jag kan göra klart köket
2. Vill jag att vädret ska fortsätta vara fint
3. Skulle jag önska var något bättre än den senaste tiden