07 oktober 2005

Ett eget universum

Jag läste en gång en väldigt intressant artikel om kvinnors handväskor och teorierna kring varför vi har dem. Författarens idé var i stil med att vi bär med oss en bit Hemma, våra egna små universum, en trygghetsfaktor helt enkelt... nånting som sitter kvar sen stenåldern då vi var nomader och de facto bar med oss våra hem på riktigt. Det tilltalade mig och det är nog därför jag minns den. Jag bär iallafall med mig lite (eller mycket) trygghet i min.

















Följande har jag i min lilla handväska (överst till vänster i bild):
  • Okrossbar Simplicitas-fickspegel (finns på Designtorget)
  • En styck Samsung E700
  • Iriver IFP-795 *älska* - min räddning i kollektivtrafiken
  • Min svarta börs (Tar tacksamt emot tips på var snyggare kan finnas, för själv har jag inte hittat trots idogt letande i två år... det är visst bara jag som vill ha en börs istället för plånbok)
  • Solglasögon, här de panikinköpta rea-ditona från H&M. Jag är ljuskänslig.
  • En liten vän för hand och hjärta som ofta får följa med
  • Nyckelknippa
  • Juicy tube, just nu Melon
  • Extra tuggummi med jordgubbssmak
  • Penna & almanacka
Utöver detta har jag också lyckats klämma ner en katalog från Teknikmagasinet utan större besvär. Darling gjorde stora ögon när jag halade fram en ur väskans inre. Jag är Packningsgudinnan.

När jag vill ha med mig en pocketbok brukar jag dock behöva byta till en större väska. Ibland innehåller alla mina väskor dessutom diverse kvinnliga tillbehör, men det är sällan. Och en gång i tiden gick jag aldrig runt utan tändare och ett paket Prince Extra Light, men det var längesen nu.

1 Comments:

Blogger fenix said...

Jag har funderat på att anskaffa en större handväska just för det syftet. Att kunna dra fram lite blandade surpriser alltså :) Fast Darlings min när katalogen kom fram ur den där plånboksstora väskan: priceless! :D

18 oktober, 2005 01:48  

Skicka en kommentar

<< Home