25 september 2005

Promenad

Middag igår med Syster och Systers Sambo. Efterrätt: tårta, den här gången med passionsfrukt- och chokladfyllning med Irish Cream-grädde utanpå och till darlings ära. Till vår gemensamma ära uppvaktades vi med massor av presenter, så många att jag nästan blev generad. Men roliga saker! I princip ett helt hemmagym. Gymboll, hantlar, flexitubes, reflexer, vattenflaskor och gångstavar, som jag raskt lade beslag på. Hon är lurig, syster, som luskat reda på att jag önskade mig såna utan att fråga mig rakt ut. :)

När de åkt iväg monterade darling raskt ihop hantlar och pumpade gymboll medan jag bäddade rent i sängen för natten. Det är nåt löjligt skönt att lägga sig i rena sängkläder, dessutom har jag tagit fram de tjocka prassliga täckena så jag slipper frysa som en hund om nätterna nu. Ljoooovligt!

Idag var vädret så underbart att vi bestämde oss för en promenad istället för att röja köket. Dessutom ett ypperligt tillfälle att pröva de alldeles nya gångstavarna. Det var skönt, inte så mycket jobbigare än att bara gå. Efter en timmes promenad började min axel strejka men det gör ondare en stund när blodgenomströmningen kommer igång i trasiga muskler har sjukgymnasten sagt, och eftersom jag -som alltid efter ett besök hos henne- hade lite träningsvärk var det skönt att få igång den. Att få andas (relativt) frisk luft och se vackra vyer var en bonus. Tänk att det finns så här vackra platser även i storstadsångesten! Jag har missat så mycket för den här dumma sjukan.