01 augusti 2006

Inne på Ica Maxi idag

Höggravid kvinna hårt lutad över kundvagn, som står inkörd mot en hylla med köttkonserver. Avgrundsdjupa stönanden och djupandning.
Darling som just kommer runt hörnet: -Du står väl inte och föder? Här? NU?
Jag: -Är du galen? Vill jag föda inne på Ica Maxi eller? Jag har svinont i ryggen, men inget födande på gång perkele.
Darling: -Och hur vet du att det inte är så det börjar?

Hm, sant.

Fast det var inte så tyvärr. Ryggontet (som gjorde att jag inte kunde röra mej en millimeter) kommer ifrån "allt" städande och fixande inför visningen vi hade för ett par idag. Golvet på Ica var lite för hårt och helt enkelt nådastöten för en redan hårt lastad svank. Och då har jag gjort kanske en promille av vad stackars Darling fått göra. Man orkar fan ingenting som gravid alltså.

2 Comments:

Blogger qi said...

Hur långt har du kvar till beräknad förlossning Fenix? Det var nu i augusti om jag minns rätt?

När går flyttlasset?

Tack för dina uppmuntrande och värmande ord på min blogg!

Kram från qi

03 augusti, 2006 13:41  
Blogger fenix said...

Nio dar kvar nu! Vi får se om han håller tidtabellen, jag har redan haft förvärkar i en vecka. :) Flytten är först i mitten av september, men vi har fixat en massa inför visning osv, sånt som inte blivit gjort sen vi flyttade hit eftersom jag blev sjuk...

Jag gillar dina illustrationer, de säger så mycket... jag tror en bok vore perfekt. Det kan ju vara en önskedröm som kanske uppfylls? :)

03 augusti, 2006 15:53  

Skicka en kommentar

<< Home