06 juni 2006

Hjärtegull

7 Comments:

Blogger qi said...

Åh, så fina!!!

06 juni, 2006 11:10  
Anonymous Anonym said...

Jag skulle inte säga att bilden ljuger, men den är klart missvisande. Dom små monstrena spenderar ungefär 1% av sin tid med att se söta och välartade ut. Vardagen bortom fotot är en helt annan. Men å andra sidan så skulle dom inte vara charmiga katter om dom inte drev en mot sammanbrottets avgrund :)

06 juni, 2006 14:42  
Blogger qi said...

Jag har själv två katter, så jag vet... men det är ju det som är så roligt! Kanske inte mitt i kalabaliken, men efteråt, när skärvorna är uppsopade, när man tänker på det, och ler och "förlåter"...

06 juni, 2006 14:54  
Blogger qi said...

Jag skulle t ex aldrig få mina två katter att sitta så snällt och gulligt intill varandra.

06 juni, 2006 14:56  
Blogger Elisabet. said...

Ååå, är det inte min fönsterkatt som sitter där till vänster och är så stilig! Jag hade faktiskt ta en repris av honom och fönstret häromdagen.
Det ska det få bli.

08 juni, 2006 09:39  
Blogger Yassa said...

Gud så fina! Vad är det för ras på dessa?

19 juni, 2006 15:03  
Blogger fenix said...

Qi,
man kan inte motstå dem i längden. De vet hur man lindar en matte och husse runt tassen. Som när de sitter så fint som på bilden. :)

Rödluvan,
Han ser bara ut sådär, jag lovar. I övrigt bryr han sej inte om sitt utseende och är en riktig liten smutsgris. "Katter är renliga", my ass... de har inte träffat Rödfräs!

Elisabeth,
Han är säsongare, nu är det balkongen som gäller! :)

Yassa,
De är Cornish Rex båda två. Välpälsade exemplar dessutom! Nattkatten var påtänkt som utställningsmaterial men som tur var fick vi köpa honom istället. Han hade inte trivts med det livet. Han vill mest vara hemma och sitta på husse.

21 juni, 2006 11:19  

Skicka en kommentar

<< Home