02 juli 2006

Scary

I fredags lämnade Darling in min ansökan för ändring av efternamn till Skatteverkets folkbokföring. Så om en eller två veckor kommer jag att heta nåt helt annat, sådär helt apropå.

Och helt plötsligt kom jag på hur krångligt det skulle bli om vi måste åka till förlossningen innan alla kort och papper är klara, men namnet är ändrat i nåt register.

"Joo, det är jag, jag lovar... fast jag har inget ID med rätt namn på. Kan vi inte bara snälla få komma in och föda?"

Funderingen är ganska aktuell eftersom jag redan idag börjar få lite försmak på värkar. Eller så är det fixeringen. Hursomhelst så hade jag kanske kunnat få tummen ur lite tidigare.

Nåja.

3 Comments:

Blogger qi said...

fenix, jag känner igen det där att oroa sig för allt byrokratiskt, tänk om det blir fel, vad händer då osv.

Det kommer att ordna sig, jag lovar :-) Vad spännande med nytt namn!

Kram

04 juli, 2006 22:02  
Anonymous Anonym said...

Hahaha, vad ska de gora nar du star dar redo att foda? Nej, ga till banken, ordna ett nytt id-kort och vanta en manad pa att det ska dyka upp? :P

08 juli, 2006 16:10  
Blogger fenix said...

Qi: Egentligen inte så jättespännande, om man vet orsaken till varför jag äntligen bestämde mej. Mer beklämmande.

Maria: Jag får väl knipa ihop då >_<
;)

08 juli, 2006 17:16  

Skicka en kommentar

<< Home