25 februari 2006

Godmorgon

Egentligen är det fantastiskt hur fort man lär sej att endast fungera som värd och inte längre bestämma över sin egen kropp (för isåfall skulle jag glatt ligga kvar och sova vid det här laget!), eftersom den numera finns till för någon annan. Någon byter allt fostervatten flera gånger per dygn, och det som rensas ut får värden ta hand om och se till att göra sej av med, oavsett om den sover eller inte. Någon behöver dessutom massor med energi för att växa, och ser till att värden blir hungrig och måste äta, oavsett om den sover eller inte.

Så här sitter jag nu. Invaderad av en främmande styrka har jag kapitulerat utan motstånd. Jag vaknar lydigt minst en gång per natt, och har jag tur kan jag somna om utan större åthävor. Eller så blir det som nu, när jag inte kan ignorera knorrandet i magen utan måste äta minst två smörgåsar för att få vara ifred några timmar till (Ungefär tre. Fyra om jag har tur och blir riktigt mätt).

Slänger in en yoghurt i potten och hoppas på det bästa.

2 Comments:

Blogger Elisabet. said...

Ja, det är väl trevligt .., så mysigt och lite läskigt att ha en levande människa inne i magen!
Hälsa till den lille/lilla.
Det är nog en flicka, tror jag.
Hälsa henne.

25 februari, 2006 14:07  
Blogger fenix said...

Det är både spännande och läskigt... att det bor en annan människa i mej, en egen liten person! Nästan helt ofattbart faktiskt. :)

Om två veckor hoppas vi få se vad det är för sort. Men makens sida av släkten vet inte hur man gör flickor så jag tror det är en pojke. ;)

25 februari, 2006 19:49  

Skicka en kommentar

<< Home