14 januari 2006

En gummiklubba, tack!

Det är mycket man kan tänka på i nattens tysta timmar, när man ligger i sängen och stirrar i taket. Mest funderar jag på varför jag inte kan sova, och om jag ska kliva upp och få tyst på min knorrande mage. My god vad denna bebis vill ha mat!

Dagens cravings (tyvärr inte tillfredsställda) : Korv med bröd, ost-och-skinkbagel och en BLT-special. Knaperstekta baconskivor på en nygräddad bit frasig baguette, med ett tunt lager majonnäs och sallad, toppat med massor av tomat- och gurkskivor... *dregel*

Jag kommer gå upp typ hundra kilo om jag lyssnar på alla dumheter kroppen säger. Och samtidigt tycker jag såå synd om mej själv, som inte bor på hotell med dygnet-runt-roomservice så jag kan beställa mat när jag är hungrig utan får äta en trist yoghurt för fjärde gången idag. Den här tiden ligger ju liksom folk och sover, så jag kan inte direkt slamra i köket. Och Darling ska upp och jobba imorn, fast det är lördag. Så jag tuggar på en grissini och drömmer om att åka till USA igen och äta på Denny's och Dairy Queen.

Ibland funderar jag på om jag ska testa det där med att räkna får... sen tänker jag på Elisabets berättelse om hur det kan gå och inser att jag skulle göra likadant. :) Så det är nog ingen metod för mej. En gummiklubba däremot...

Morgondagens agenda borde innebära att göra lite ärenden, eller städa (otroligt välbehövligt), men eftersom jag sitter här nu så vet jag att jag kommer vara lika trög och trött imorgon som jag varit hela veckan. Det enda jag hoppas på nu är att den här fasen går över snart och jag kan får tillbaka en normal dygnsrytm.

Nu måste jag gå och göra te dock för av nån anledning till magen ha Earl Grey. Intressant. Jag tycker det är rätt äckligt, men ok. Bebisen bestämmer.