31 januari 2006

Lättsmält

För att försöka lösa hjärn- och skrivkrampen kan man alltid skriva om annat. Och jag kan som vanligt inte sova ändå.

Den här taggade Rödluvan mej för:

Mina fem ovanor

1. När jag lagar mat smakar jag aldrig av. Kryddor åker i på en höft sådär, och det blir oftast gott. Lika ofta är det en aning för lite saltat, för att jag är konstant rädd för att ha i för mycket, så Darling får agera Förste Avsmakare så att maten ska bli ätlig. Varför jag inte bara smakar själv har jag inte listat ut än.

2. Mina naglar ser alltid hemska ut, för att jag inte kan låta bli att pilla på nagelbanden. Jag har torra nagelband som ofta spricker och blir tacksamma att pillas på. Ibland är jag duktig i perioder och smörjer dem men det är undantagsvis.

3. Jag är jättenojig när det gäller mat och fäller hellre än friar, dvs jag slänger en hel del när det känns som om det stått för länge i kylen. Tyvärr är jag ofta också optimistisk när vi handlar och köper nästan alltid hem alldeles för mycket, eller nåt jag är sugen på just då men som bara blir liggande när vi kommer hem. Sen får jag dåligt samvete över mitt slöseri.

4. Jag har en enastående oförmåga att göra en sak i taget. När jag surfar tittar jag på teve samtidigt. När någon ringer måste jag tvinga mej själv att sätta mej i soffan, långt bort från teve och dator, för att faktiskt lyssna helhjärtat. När jag städar gör jag femton saker samtidigt som blir halvfärdiga, istället för att göra fem helt klara, så hemmet är i ett ständigt skede av städning. Det här kan mycket väl vara en stor orsak till att jag jobbar ihjäl mej.

5. Det här är nog den ovana Darling skulle kategorisera som störst: jag kan inte låta bli att klämma på hans rumpa så fort den är i närheten. :) Själv tycker jag mest det är trevligt, hehe.



Den här har jag stulat av Eline:

Four jobs I’ve had in my life
Barnflicka (Oh yes believe it!)
Fotoassistent
Telefonist/Receptionist
Administratör

Four movies I can watch over and over
Hmm... den här är svår. Det var så längesen jag tittade på film på det sättet. Men säg alla Sagan om Ringen då, så blir det tre iallafall. De ser vi varje jul. :)

Four places I have lived
Hälsingland
München
Stockholm
och fortfarande Stockholm, tyvärr

Four TV shows I love to watch
CSI/CSI Miami
Medium
Gilmore Girls
Invasion

Four places I have been on vacation outside Sweden
Grekland
Thailand
Tunisien
USA

Four websites I visit daily
Shit... om man inte får räkna olika bloggar kommer jag nog inte upp i fyra om det ska vara dagligen!
Och förutom såna vistas jag mest på Familjeliv och läser om graviditetskrämpor ;)

Four of my favorite foods
Tacos (men inte nu)
Grillad lax med sallad på vår sommarbalkong
Subways Sweet Onion Chicken Teriyaki
Sen varierar det så ofta så en plats får lämnas öppen för veckans favorit

Four places I would rather be right now
I sängen, om jag bara kunde sova
Utomlands på en fin strand
I ett alternativt universum, där jag har en mer normal släkt
och typ september, så förlossningen redan var över och jag slapp oroa mej för den

2 Comments:

Blogger Elisabet. said...

Inte ska du oroa dig för förlossningen inte!
Det kommer att gå hur bra som helst.

09 februari, 2006 21:30  
Blogger fenix said...

Well, kan inte riktigt hjälpa just det. Men jag och barnmorskan jobbar hårt på att få bort den. Rädslan alltså. :)

10 februari, 2006 03:24  

Skicka en kommentar

<< Home