12 december 2005

Sova eller inte sova

Det är ju galet att man kan fungera med så lite sömn i kroppen... sen i fredags har jag sovit 4 (ej sammanhängande) + 1½ + knappa 5 timmar. Jag är så sjukt trött i en del ögonblick att jag verkligen tror att jag kommer förlora förståndet om jag inte får sova lite, eller åtminstone lägga mej ner (typ som inne på Ica, ja). Gravidhormoner som löper amok och dels ger en PMS och dels Lipsill hjälper inte direkt till att förbättra situationen. Och ändå kan jag inte sova nu. Hur går det ihop?

Trots sömnbrist och allmän gnällighet pallade jag med ett julbord med tre vuxna plus guddotter. Förutom oss själva, alltså. Det var trevligt, gott och framför allt mättsamt. ;) Tänk att potatis kan vara så vansinnigt gott! Sniffade som en dåre när jag skalade den och åt med god aptit hela tre stycken! Skippade skinkan stället. Den verkade inte så lockande helt enkelt. Lämnade den med gott samvete till övriga vid bordet, och till katterna som fick dela på en skiva.

(Det är så lustigt det där med smaken och lukten, allt är så förstärkt. Det är väldigt tveeggat för det som luktar gott luktar verkligen otroligt gott, och det som luktar illa står man bara inte ut med. Städfirman som städar trappen t ex, de använder ett medel som luktar kräks. Det passar dåligt i en känslig näsa.)

Har gjort ett ärligt försök att sova sen halvnio, men det går inte. Jag är alldeles för övertrött. Förut kunde jag ta ett litet magiskt piller, men sånt är bara att slå ur hågen nowadays. Så jag blir väl uppe tills jag trillar ihop av utmattning helt enkelt.

Har jag tur hinner jag släpa mej tillbaka till sängen också.