06 december 2005

Julfest

Min ordinarie personalchef ringde och ville uppdatera sej om läget häromdan. Vet inte riktigt vad jag ska säga, hur mår jag? Jo tack bra, just nu. Förutsatt att jag får vara hemma och ifred, jag blir för stressad av tanken på jobbet. Jag blir även lite lätt stressad över julfesten, trots att jag vill gå. Tanken på alla som vill hälsa och fråga hur det är är värst, sen kommer alla respektive som helt nya människor jag måste hälsa på och till det läggs bordsplaceringen så att jag inte vet vilka vi kommer att sitta vid. Jag hoppas innerligt att det är personer jag känner mej bekväm med...

Ovanpå det kommer såklart faktumet att jag inte kommer dricka. Jag vet inte hur många som noterar det (jag spottar inte i glaset annars typ) men jag hade inte druckit oavsett om jag varit ogravid, för det gör att jag inte känner när min krafter egentligen är slut och jag kör på tills jag dunkat men själv i väggen både en och femton gånger. Däremot är jag lite nervös över vilken sorts mat som kommer serveras, om det är saker jag med gott samvete kan äta eller om jag måste plocka bort en massa. Är ganska glad över att jag inte börjat må illa än dock.

Lägesrapport i övrigt:
Känner mej komplett ogravid, förutom att mina bröst verkar ha lokal feber och bränner. De gör så ont att jag inte kan röra mej. Mammaväninnan säger att det gick över efter ett par veckor för henne, jag hoppas såååå att det blir så för mej med, på det här sättet är jag ju handikappad! Hur klarar folk av att jobba i det här stadiet? Galet glad att jag är sjukskriven...

1 Comments:

Blogger fenix said...

Jag slipper nog tyvärr inte illamåendet, det är bara lite tidigt ännu. ;) Än så länge får jag bara svaga känningar om jag blir för hungrig. Det värsta brukar komma i vecka sju-åtta påstås det. Har köpt hem Postafen i förebyggande syfte. ;)


Julbordet är på fredag, och jag hoppas också. Vill så gärna, det är roligt att träffa sina kompisar men så otroligt krafttömmande... dessutom kommer ju min UFO-chef vara där och jag lär inte kunna undvika honom. :/ Håll gääärna en tumme åt mig. Rapport kommer.

(Hi hi, "blizimm"... låter som ett gammalt Buttman-avsnitt jue)

07 december, 2005 20:54  

Skicka en kommentar

<< Home