07 december 2005

Massa tänk

Jodå, jag tänker.

På massor med saker.

Till exempel om jag kommer orka.

Eller hur fasen jag ska genomlida en förlossning utan lustgas eller epidural.

Eller om det kommer gå vägen, hela vägen.

Fast sen kommer optimisten fram iallafall, och jag tänker:

Det är nio månader kvar, ungefär, det är längre än jag totalt varit sjukskriven. Jag blir friskare hela tiden. Jag kommer orka.

Om skit händer får det väl bli EDA. Eller kejsarsnitt. Ungen kommer nog ut i vilket fall.

Och jag kan ju inte gå omkring och vänta på ett missfall... jag bestämde mej för att det är ett barn jag väntar på istället. Så då köpte jag det första klädesplagget idag, liksom för att fira.

Sen köpte jag en ny, mjuk, härlig behå utan skavande bågar till mina galet svullna och ömma bröst som ber om nåd varje vaken minut.

Aaaaaaah...

3 Comments:

Blogger fenix said...

Ha ha ha, tänk om jag inte har nån då? ;)






(Jooo klart jag har, fast den är alldeles för oanonym...)

08 december, 2005 19:57  
Blogger fenix said...

Du får gärna fråga, men jag vet inte riktigt hur jag ska kunna ge dej den utan att blåsa min anonymitet... :/ Har du nån email du vågar lägga ut här? Då skickar jag gääärna allt du behöver! Jag kan plocka bort inlägget när jag sparat din adress, om du vill.

Det gick faktiskt över förväntan igår! Blogg kommer. ;)

10 december, 2005 10:50  
Blogger fenix said...

Got it! :D

11 december, 2005 17:53  

Skicka en kommentar

<< Home