10 december 2005

Röra

Dagens schema blev för hektiskt för en nygravid liten fenix som knappt sovit inatt. Skippade frukosten för att inte må så illa pga sömnbristen, dumt. Vi for till en liten affär för att inhandla en sak åt Pappa Far, och hon som ägde den hade minsann all tid i världen för hon hade inte direkt nån fart. Vi blev en halvtimme sena till lunchen vi bestämt inta på Kulturhuset tillsammans med vänner, bilkö hela vägen in och massor med bonnläppar som kommit till Hufvudstaden för att julshoppa som sprang ivägen och kläckte dumma kommentarer om allt. Innan jag fick mat var jag så skakis och på dåligt humör att jag var säker på att jag skulle implodera.

Lunchen var trevlig, maten sådär men whatev, bebisen trilskades med att växa en hel massa idag så livmodern spänner och värker och ovanpå en nödig blåsa är det jobbigt. På vägen hem skulle vi handla till julbordet vi ska ha imorgon men innan vi var halvklara ville jag lägga mej ner och dö på ICA Maxi:s golv, jag var så trött att jag nästan började gråta, vagnen var tung och jobbig att styra och jag kände att om jag försöker svänga den en enda gång till får jag missfall och bebis blev arg och spände tillbaka. Till råga på allt så blev det strömavbrott precis innan vi kommit ut till friheten, skitkul att bli instängd i parkeringshuset och varken ta sej ner igen eller ut, tills vi envisades med att bilen nog gick att klämma ut mellan bommen och väggen. Tur vi inte har en fet SUV eller V70.

När jag kom hem gick jag och la mej och sov i en och en halv timme av medvetslös utmattning. Darling fick packa upp alla varor så nu är min dip med tacosmak försvunnen och jag tröstlös. Men han har griljerat skinkan istället.

Skitdag.

Jag vill sova.