26 februari 2006

Matbloggande

Det här är visserligen inte en matblogg, fast jag läser flera stycken och tycker det är roligt med inspiration, men nu måste jag bara få dela med mej! Efter flera veckor månader med matproblem (dvs att vi inte kunnat laga mat hemma utan att jag mått räva) har jag så smått börjat klara av att känna lukten av åtminstone kokt mat och t o m stekt, bara det inte är kött. Darling fick känna av Den Gravida Kvinnans Hormonutlösta Vrede när han en dag hungrigt stekte bacon och sen dess har vi liksom lagt matlagandet på is. Sen känns det lite bortkastat att handla hem en massa mat som ändå bara blir dålig, när jag kommer på att jag inte alls vill ha den eller ens står ut med tanken på att äta den. Det är ganska fascinerande men också en smula jobbigt att vara "på det viset".

Men nu har jag varit sugen på lax i flera dagar, och klarade jag av lagandet av älgfärsjärpar hemma hos Svärmor igår tänkte jag att nu är det dags! Så alldeles strax ska vi sätta oss till bords och äta Italiensk lax med ris (minus sardeller, uäck) och det doftar ljuvligt ska jag säga! Ett tips dock, lägg laxen bredvid så blir den sådär knaprig på ytan istället för kokt. Det är mycket godare!

2 Comments:

Blogger Elisabet. said...

När jag väntade mitt andra barn, blev vi bjudna på bakad potatis med röd rom, gräddfil och lök.
Jag kämpade hur länge som helst med potatisen .., jag rent kväljdes bara vid åsyen ... å, så hemskt det var. Det är 30 år sedan .. jag kan fortfarande inte äta just den rätten.

27 februari, 2006 14:24  
Blogger fenix said...

Uff... sånt har jag sluppit. Om man räknar bort kött då. ;) Men jag är ganska fundersam på om jag kommer tycka det är gott sen när bullen kommit ut, eller om jag kommer fortsätta vara såhär skeptisk.

28 februari, 2006 14:11  

Skicka en kommentar

<< Home