12 september 2005

Cleanliness is next to Godliness

Loggade in på jobbdatorn för att lägga in en tre veckor sen out of office som jag lovat chefen att göra när vi sågs. Chattade lite med ett par kollegor som såg mig online och även om det var bara ett par rader så är det så djävulskt jobbigt att få frågan om hur man mår, för vad svarar man på det? Rent generellt vill ju faktiskt ingen egentligen veta hur man mår när man inte mår bra... det är gulligt av dem att bry sig, men jag orkar inte med det. Som tur är vet jag att jag kan säga sanningen till chefen (omg vad jag gillar min nya chef!) och det räcker ju med att han har koll.

Hursomhelst fick jag såna kallsvettiga skakiga händer och ont i magen av de fem minuterna att jag var tvungen att kasta mig på Shut down och gå ifrån skrivbordet. Istället skrubbade jag badrummet i en timme för att slippa tänka eller känna efter. Dels pga ovan, dels för att det behövdes och dels för att jag har ägglossning. (Är det verkligen sant att många tjejer inte kommit på det om dem själva? Jag fattade det redan när jag var femton. Det måste vara nån boandegrej... men det blir åtminstone rent i nåt hörn när det händer) Jag har farit över allt utom taket. Kaklet glänser efter skrubbande med mopp och badrumsrent, kranarna riktigt gnistrar efter att ha gnuggats med kalklösande och duschdraperiet snurrar i detta nu i den skinande rena tvättmaskinen. Själv är jag helt slut men nöjd. Blodsockret är nere i tårna tillsammans med blodtrycket men jag är åtminstone inte kallsvettig längre. Och jag har hellre ont magen på grund av hunger än ångest.

Funderade på att äta nåt men tror inte magen går med på det... vi får se. Sen tänker jag dammsuga för att hålla badrummet rent så länge som möjligt. Och för att jobba av lite mer ångest.
Life's just great.